footer

آخرین اخبار از تصمیم به تحریم ایران در اروپا

90/11/3 9:19 عصر نظر()/نوشته شده توسط شهیدشاعری/دسته:

 

آخرین اخبار از تصمیم به تحریم ایران در اروپا:از مخالفت روسیه تا تعویق در اجرای تحریم ها از پنج ماه دیگر

دیپلماسی - پس از انتشار نخستین اخبار از تصمیم امروز وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی برای تحریم نفت و بانک مرکزی ایران اخبار مختلفی از این نشست مخابره شد.

به گزارش خبرآنلاین، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در جلسه صبح امروز در راستای اعمال فشار بر ایران به منظور صرف‌نظر این کشور از برنامه هسته‌ای خود، در خصوص اعمال تحریم‌ تدریجی بر نفت ایران و تحریم بانک مرکزی توافق کردند.
اما ساعاتی بعد، اعلام شد که ممنوعیت خرید نفت ایران از اول ژانویه 2012 مهمترین مورد تحریم‌های جدید این اتحادیه علیه ایران است. بر اساس گزارش بلومبرگ وزیر خارجه هلند با اعلام این خبر تاکید کرد واردات نفت اروپا از ایران روزانه 450 هزار بشکه در روز برآورد شده است و تعیین یک فاصله 5 ماه فرصت خوبی به ایران می‌دهد تا بتواند مشتریان جدیدی برای نفت خود بیابد. کشورهای فرانسه و انگلیس در ابتدا خواستار تحریم فوری نفت ایران بودند و تاکید می‌کردند فاصله انداختن بین اعلام تحریم‌ها و اجرای آن اصل تحریم‌ها را بی اثر می‌کند.
وزیر خارجه هلند در ادامه افزود ما واردات نفت و فرآورده های نفتی از ایران را ممنوع کرده‌ایم و بررسی خواهیم کرد که این تحریم چه تأثیری بر اقتصاد یونان خواهد داشت.
به گزارش ایرنا و ایسنا سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه دور جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را به شدت محکوم کرد. خبرگزاری فرانسه از مسکو، به نقل از وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که تحریم‌های یک جانبه هیچ مشکلی را حل نخواهند کرد.
عصرایران هم نوشت: مقامات اروپایی تصمیم گرفتند حساب‌های مالی بانک مرکزی ایران را توقیف و هرگونه دادوستد با بانک مرکزی ایران یا هر دستگاه دولتی این کشور در زمینه طلا و فلزهای گران‌بها را ممنوع کنند. مقامات اروپایی قبل از ماه "می" آینده، دوباره در نشستی این تحریم‌ها را بررسی می‌کنند.
فرانسه انگلیس و آلمان اصلی ترین موافقان تحریم‌های ایران در اتحادیه اروپا بودند. فرانسه و انگلیس در همراهی با آمریکا ناوهای جنگی خود را نیز به خلیج فارس اعزام کرده‌اند تا در برابر تهدید ایران در خصوص انسداد تنگه هرمز، مقاومت کنند. وزیر خارجه آلمان در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل: ایران می‌تواند با همکاری با جامعه بین‌المللی و شفاف‌سازی فعالیت‌های هسته‌ای خود به تحریم‌ها پایان دهد.

فارس به نقل از بلومبرگ نیز نوشت: با اعلام تحریم فازبندی شده نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، قیمت نفت در بازارهای جهانی رو به افزایش گذاشت.
امروز قیمت نفت برنت دریای شمال با 92 سنت افزایش در هر بشکه به 110.78 دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت "وست‌تگزاس اینترمدیت" نیز در هر بشکه 64 سنت افزایش را تجربه کرده است.
گفتنی است اروپا روزانه 450 هزار بشکه نفت خام از ایران می‌خرد.