footer

رونمایی کتاب شهید جواد شاعری \چتربازی در امواج\

93/7/4 7:33 عصر نظر()/نوشته شده توسط شهیدشاعری/دسته:

مراسم رونمایی از کتاب داستانی زندگی نامه شهید "جواد شاعری" با نام "چتربازی در امواج" 5شنبه گذشته با حضور استاد محمد رضا اصلانی "نویسنده دفاع مقدس" بیوک میرزایی "بازیگر"  در مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) برگزار شد که در ابتدای این مراسم محمد علی گودینی، نویسنده دفاع مقدس و هم محلی شهید جواد شاعری درباره شخصیت شهید و نحوه جمع آوری خاطرات و تالیف کتاب به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی درباره سختی جمع آوری خاطرات این شهید در قالب کتاب این چنین گفت: من کتاب های زیادی در زمینه دفاع مقدس نوشتم! اما دوست داشتم کتابی برای یک شهید از محله خودم تالیف کنم.زمانی که برادر شهید به بنده گفت می‌ توانی کتابی را به نام این شهید گردآوری کنی؟ با کمال میل پذیرفتم. اما استخراج بسیاری از این خاطرات از هم رزمان شهید کار دشواری بود. بیشترشان ابراز فراموشی می کردند!! وقتی شنیدم که این شهید ارادت ویژه ای به اباعبدالله داشته و و هر روز زیارت عاشورا می خوانده و با اینکه در آخرین عملیات جراحت در بدن داشته اما در قامت غواصان مظلوم به جبهه رفت.

              چتربازی در امواج

و با اصابت تیر دوشکا به سرش همانند مولایش حسین (ع) بدون سر به شهادت رسید. روحیه عجیبی گرفتم و خدای متعال کمک کرد  به وعده ام عمل کردم و این کتاب را به اتمام رساندم.

                      چتربازی در امواج

ایشان با ذکر این موضوع که مشکلات جمع آوری مطالب این کتاب نشان می دهد که لازم است قبل از فراموشی کامل یادگارهای دفاع مقدس از هم رزمان شهیدشان.این خاطرات گردآوری و برای آیندگان مکتوب شود.

این اولین کتابی ست که از شهدای دارالشهدای تهران (منطقه 17) توسط یک نویسنده صاحب نام تالیف شده و انتشارات کتاب ابرار این اثر را منتشر کرده است.